You are here:  / Legalne wyścigi samochodowe / 4×4 w drogowych autach – przerost formy nad treścią

4×4 w drogowych autach – przerost formy nad treścią

4×4 w drogowych autach – przerost formy nad treścią
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)

Napęd na wszystkie cztery koła to podstawa dobrego auta terenowego, jest to niezbędne szczególnie w wyjątkowo nierównych trasach, gdzie nawet dwa koła mogą być w powietrzu. Coraz częściej jednak napęd 4×4 trafia do aut drogowych takich jak Audi, Mercedes, a nawet Skoda czy Fiat. Czy takie rozwiązanie jest potrzebne? Takie rozwiązanie wiąże się z większym spalaniem, dlaczego więc w świecie coraz silniejszych nacisków proekologicznych stosuje się technologie zwiększające zużycie paliwa, i co ma z tym wspólnego autodíly škoda?
Zalety napędu 4×4

Firmy motoryzacyjne takie jak Skoda czy Audi wprowadzają takie systemy głównie ze względu na bezpieczeństwo. Napęd 4×4 jest nie tylko potrzebny podczas jazd terenowych, zapewnia on zdecydowanie lepszą trakcję. Przenoszenie mocy silnika na wszystkie koła zdecydowanie ułatwia jego prowadzenie na zakrętach, a także ogranicza możliwość wpadnięcia w poślizg, kiedy np. przednie koła tracą przyczepność, tylne umożliwią dalszą kontrolę nad autem. Dodatkowo spada także cena części, tak jak dzieje się to w przypadku autodíly škoda, czyli części do Skody, która oferuje na wszystkich rynkach te same podzespoły do VW i Audi. Tak szeroki rynek pozwala uzyskać niskie koszta produkcji w przeliczeniu na jedną część, co z kolei obniża koszta kupna takiego auta.
Oszczędne 4×4

Fakt posiadania w pojeździe napędu na wszystkie cztery koła wcale nie musi oznaczać, że siła napędowa jest w ten sposób rozprowadzana przez cały czas. Auta z grupy Volkswagen, a więc VW, Skoda, Seat, Audi są wyposażane w systemy inteligentnego zawieszenia i napędu. Oznacza to, że 4×4 jest wykorzystywane w momencie do tego potrzebnym, nie przez cały czas.